14 ani

te

Webinar și Atelier de lucru: Resurse Umane. Angajații-cheie ai unei afaceri sociale

Webinar și Atelier de lucru: Resurse Umane. Angajații-cheie ai unei afaceri sociale

Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova a desfășurat Webinarul și Atelierul de Lucru cu tematica „Resurse Umane. Angajații - cheie ai unei afaceri sociale”.

Evenimentul a fost susținut de Sergiu Gurău, antreprenor social și lucrător pentru tineret, directorul executiv al Asociației obștești „Eco-Razeni”, fondatorul primei întreprinderi sociale de catering în Republica Moldova - „Floare de Cireș”, întreprindere care a deschis porțile spre angajare în sfera alimentației publice a persoanelor cu dizabilități.

Sergiu Gurău a vorbit despre importanța și particularitățile angajării persoanelor cu dizabilități în cadrul unei întreprinderi. De exemplu, potrivit lui Sergiu Gurău, pentru acestea este foarte important ca să vadă rezultatul muncii lor în cât mai scurt timp. Acesta a fost și unul dintre motivele pentru care a ales domeniul de activitate în sectorul alimentației publice, ori în acest sector, persoanele pot să vadă, să guste, să miroase rezultatele muncii lor. 

O altă particularitate a afacerii pe care o gestionează ține de parteneriatele încheiate cu întreprinderi de top din Republica Moldova. De exemplu, după instruirea primită în cadrul „Floare de Cireș”, două persoane s-au angajat în cadrul unui restaurant al unui hotel de cinci stele din Chișinău, Republica Moldova. 

De asemenea, echipa lui Sergiu Gurău oferă și servicii de instruire la locul de muncă. Este asigurată cazarea și tinerii primesc un salariu pentru munca lor desfășurată la întreprindere. Acest serviciu a fost lansat în urma a mai multor solicitări care au venit de la ANOFM, părinți, tineri, inclusiv din regiuni diferite de cea unde își desfășoară activitatea „Floare de Cireș”. Acest serviciu a fost lansat în anul 2015

Un alt moment important ține de faptul că în cadrul întreprinderii se pune accent pe incluziunea proactivă (de la petrecerea timpului de muncă, viața de familie, până la gestionarea finanțelor). Angajații sociali petrec foarte mult timp împreună cu beneficiarii, iar pe timp de vară, întreaga echipă are vacanțe la mare, la munte sau în destinații din Republica Moldova. De asemenea, sunt vizitate și spectacole, organizate competiții la bowling. Toate aceste acțiuni sunt organizate pentru ca beneficiarii să guste din plin din viața social-economică.

În cadrul evenimentului au fost oferite și recomandări ce țin de gestionarea resurselor umane în cadrul unei întreprinderi sociale de inserție.

Înregistrarea webinarului și atelierului de lucru poate fi urmărită aici: https://bit.ly/329Tn89

 

Anterior, au fost desfășurate evenimentele: 

●  Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și oportunități” (Link înregistrare: https://bit.ly/3pX1tuI

●  Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere socială” (Link înregistrare: https://bit.ly/2ZGUBX9 )

●Webinar + Atelier de lucru: Procedura de obținere a subvenției pentru locurile de muncă pentru persoanele defavorizate  (Link înregistrare: https://bit.ly/3k48MNn)

●  Webinar + Atelier de lucru: Aspecte contabile și raportarea financiară în cadrul întreprinderilor sociale (Link înregistrare: https://bit.ly/3nXaktF)

●  Webinar + Atelier de lucru: Aspecte fiscale și facilități în cadrul întreprinderilor sociale” (Link înregistrare:  https://bit.ly/3mNuret)

●  Webinar + Atelier de lucru: „Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale” (Link înregistrare:  https://bit.ly/3qlmteH )

●Webinar + Atelier de lucru: „Modele de afaceri în antreprenoriat social. Idei de afaceri fezabile, care pot fi dezvoltate în întreprinderi sociale” (Link înregistrare:  https://bit.ly/3wsqEGN)

●Webinar + Atelier de lucru: „Posibilități de promovare a serviciilor antreprenoriatului social. Oportunități gratuite” (Link înregistrare:  https://bit.ly/3C4zfAx)

●  Webinar și Atelier de lucru:  „Cadrul normativ și politici în domeniul serviciilor sociale” ( Link înregistrare: https://bit.ly/3D8yAiH)

●  Webinar și Atelier de lucru: „22 de motive pentru a deveni antreprenor social” (Link înregistrare: https://bit.ly/3naYQDP)

Urmează sesiuni de informare, care includ și informații despre proiectul Programului Național de Finanțare și Mentorat pentru Întreprinderile Sociale.

Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul:  https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8

Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate.

 

Campanie inițiată  și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

logofooter

  • © Toate drepturile rezervate. Actualizat: 06.12.2021.

Soluție

logowbAcest site a fost creat cu susținerea Băncii Mondiale. Actualizarea conținutului a fost finanțată de Uniunea Europeană prin Proiectul „Suport pentru Cadrul Infrastructurii Calității în contextul DCFTA în Republica Moldova”

Search

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY

Dvs. folosiți componenta de ADS Blocker.
Noi nu folosim elemente de publicitate, doar prezentăm produsele proprii sau a donatorilor care promovează unele proiecte sau domenii din economia națională.
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!