Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM.

 

                                                   

Programul de Stat Prima Casă”

 

      Scopul Programului: facilitarea accesului persoanelor fizice la procurarea unei locuinţe prin contractarea

   de credite ipotecare garantate parţial de stat. Detalii

 

 

Română (România)Russian (CIS)
Banner
Banner
News

Guvernul a prelungit Programul „PARE 1+1” destinat lucrătorilor migranţi sau rudelor de gradul întâi ale acestora, care doresc să investească în iniţierea sau extinderea unei afaceri în Republica Moldova .

Programul a fost lansat oficial în luna noiembrie 2010 şi este desfăşurat în baza regulii 1+1, care prevede că fiecare leu investit din remitenţe va fi suplinit cu un leu din cadrul programului. Suma maximă a finanţării constituie 200.000 de lei. Banii din cadrul Programului PARE 1+1 sunt oferiţi drept grant nerambursabil.

În cadrul programului, au fost încheiate 142 contracte de finanţare nerambursabilă cu antreprenori din RM, suma totală a investiţiilor, depăşind 76 milioane de lei. Astfel, s-a constatat că fiecare leu alocat din acest program, atrage cca 3 lei investiţii în economia naţională.

Pentru anul 2013, este prevăzută alocarea a 32 milioane de lei pentru implementarea acestui program, cu 50 la sută mai mult decât suma alocată în primii doi ani ai Programului.

Programul PARE 1+1 tinde să faciliteze accesul la finanţare al migranţilor şi să-i reintegreze în societate, contribuind, totodată, la stimularea transferurilor băneşti pe căi oficiale, introducerea bunelor practici din statele gazdă ale migranţilor, fiind creată o pârghie pentru introducerea inovaţiilor.

În acest context, Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM face apel către lucrătorii migranţi şi /sau rudele de gradul I ai acestora, de a se înregistra la Programul PARE 1+1, începînd cu 5 februarie curent.


Condiţiile de participare la program sunt următoarele:

    • Să fie cetăţean al Republicii Moldova;
    • Să fie lucrător migrant din Republica Moldova sau rudă de gradul I – beneficiar de remitenţe;
    • Să intenţioneze să lanseze o afacere proprie în Republica Moldova sau să dezvolte o afacere existentă;
    • Să dispună de capital propriu, provenit din remitenţe şi să poată confirma prin  prezentarea documentelor justificative, provenienţa mijloacelor financiare (contract de muncă; certificat de confirmare a salariului/veniturilor; extras din conturi bancare; copiile dispoziţiilor de transfer bancar, declaraţii vamale).


Totodată, pe lîngă ajutorul financiar oferit din partea statului, programul oferă consultanţă şi instruire în domeniul antreprenorial, unde participanţii sunt ghidaţi şi tutelaţi, informaţi şi asiguraţi cu materiale informative necesare pentru iniţierea unei afaceri.


La final, pentru asigurarea durabilităţii afacerii finanţate din Program şi sporirea rentabilităţii acesteia, întreprinderile sunt ghidate pe parcursul a 24 de luni, beneficiind de consultanţă şi suport în desfăşurarea unei activităţi eficiente şi sigure.


Pentru mai multe detalii despre Program, ne puteţi contacta la numărul de telefon: (0 22) 22 50 01.

 

În perioada 30 ianuarie - 2 februarie curent,   Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM a participat cu stand expoziţional la ediţia XII-a a Expoziţiei Fabricat în Moldova.

 

Fabricat în Moldova este principalul eveniment din sfera economică a ţării, care a fost organizată sub patronatul Guvernului RM.

Organizatorul Expoziţiei a fost Camrera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova, cu participarea asociaţiilor, uniunilor şi proiectelor internaţionale.

Potrivit organizatorilor, obiectivul de bază al expoziţiei l-a constituit sporirea potenţialului industrial şi tehnologic al întreprinderilor, dezvoltarea businessului, comerţului şi infrastructurii pieţei, contribuirea la realizarea cu succes a Programului ”Integrare Europeană: Libertate. Democraţie. Bunăstare” pentru perioada 2011 - 2014.

Totodată, pe parcursul expoziţiei, s-a organizat un program de afaceri. Este vorba despre 15 mese rotunde, seminare, prezentări, în cadrul cărora au fost abordate teme cu referire la sporirea competitivităţii mărfurilor, inclusiv, prin acţiuni de creştere a eficienţei energetice, atragerea investiţiilor, la impactul Acordului de Liber Schimb Aprofundat şi Comprehensiv cu UE asupra producătorilor autohtoni, creditarea micului business etc.

Expoziţia a fost vizitată de delegaţii ale oamenilor de afaceri şi Camerelor de Comerţ din Belarus, Rusia, Ucraina, România, Turcia, Bulgaria, Germania.

 

Guvernul a prelungit perioada de implementare a Programului de Atragere a Remitenţelor în Economie „PARE 1+1” până în anul 2015

În cadrul programului, au fost încheiate 124 contracte de finanţare nerambursabilă cu antreprenori. Totodată, investițiile atrase în proiectele respective au depășit suma de 76 milioane de lei. Astfel, s-a constatat că fiecare leu alocat din acest program, atrage cca 3 lei investiţii în economia naţională.

Pentru anul 2013, este prevăzută alocarea a 32 milioane de o lei pentru implementarea acestui program, cu 50 la sută mai mult decât suma alocată în doi ani.

Programul „PARE 1+1” a fost susţinut financiar de către Uniunea Europeană. În prezent, autoritățile sunt în pcroces de identificare mijloacelor financiare pentru finanţarea acestuia în anii 2014-2015.

Programul este desfăşurat în baza regulii „1+1”, care prevede că fiecare leu investit din remitenţe va fi suplinit cu un leu din cadrul Programului. Suma maximă a finanţării constituie 200 mii lei. Banii din cadrul Programului sunt oferiţi drept grant nerambursabil.

Monday, 28 January 2013 15:40

Invitaţie

Published in Expoziţii Written by Victoria Mudreac

Casa Naţională de Asigurări Sociale Vă invită să participaţi la două seminare, organizate în cadrul ediţiei a XII-a a Expoziţiei Naţionale ,,Fabricat în Moldova”.

 

Tematicile seminarelor:

-30 ianuarie, ora 16.45-18.00 – Raportarea trimestriala şi electronică la CNAS, moderator, Clara Sorocean: Şef Direcţie generală evidenţă individuală a contribuţiilor.

-1 februarie, ora 15.30- 16.30 – Particilarităţile asigurării cu îndemnizaţii pentru concediile medicale, moderator Nicolae Tîbuleac, şef direcţie asigurări sociale a salariaţilor.

 

Seminarele vor avea loc în Pavilionul Central, sala de conferinţe, CIE Moldexpo, mun. Chişinău, str. Ghioceilor 1.

Vă rugăm să confirmaţi participarea Dvs. la aceste seminare la tel. 022 257 549, 022 257 548.

Thursday, 24 January 2013 09:18

ANUNŢ DE ANGAJARE

Published in Anunţuri Written by Administrator

 

Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM) anunţă un concurs de angajare pentru următorul post vacant:


Asistent Financiar/contabil:

 

Responsabilităţi principale:

-          Evidenţa contabilă;

-          Înregistrarea şi urmărirea diverselor operaţiuni financiare legate de programe şi proiecte de dezvoltare;

-          Monitorizarea şi evaluarea financiară a programelor de stat şi a proiectelor cu finanţare externă;

-          Elaborarea bugetelor proiectelor de dezvoltare a sectorului IM, implementate de ODIMM;

-          Analiza financiară si generarea rapoartelor aferente activităţii executate;

 

Condiţii de angajare specifice postului:

-        Experienţă de lucru în calitate de contabil;

-        Experienţă de lucru în programul 1C;

-        Cunoaşterea sistemului de finanţare a instituţiilor publice la autogestiune financiară;

-        Cunoaşterea sistemului de finanţare în cadrul proiectelor internaţionale;

-        Experienţa în managementul financiar al proiectelor cu finanţare străină, experienţa de lucru cu reguli PRAG va constitui un avantaj;

-        Experienţa de lucru în domeniul achiziţiilor publice va constitui un avantaj.


 

Condiţii de angajare generale:

-          Studii universitare complete în domeniul relevant pentru post (studii de masterat vor constitui un avantaj);

-          Posedarea la nivel avansat a limbilor română, engleză şi rusă;

-          Abilităţi avansate de utilizare a computerului;

-          Abilităţi analitice şi capacităţi de planificare şi de atingere a obiectivelor;

-          Capacitatea de a se exprima logic şi consecutiv în forma scrisă;

-          Capacităţi excelente de comunicare;

-          Experienţă de lucru în echipă, abilităţi de colaborare cu angajaţi de orice nivel;

-          Auto-disciplina, punctualitatea şi respectarea termenilor limită;

-          Creativitate şi spirit de inovaţie, principii morale solide, responsabilitate;

 

Pentru participarea la concurs de angajare urmează ca până la data de 28 ianuarie 2013 să expediaţi CV-ul, care să conţină datele necesare pe adresa electronică This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .

Doar candidaţii selectaţi vor fi invitaţi la interviu.

Organizator:

Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI)

cu participarea Camerei  de Comerţ şi Industrie din Republica Moldova (CCI)

Invitaţi:

-     agenţii economici participanţi la expoziţie, inclusiv din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii;

-     asociaţiile de producători din republică; asociaţia meşterilor populari;

-     reprezentanţi ai consiliilor raionale;

-     reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale, inclusiv Ministerului Economiei, Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, Ministerului Culturii;

-     specialişti din cadrul AGEPI.

 

Localul: Sala de conferinţe a C.I.E „Moldexpo”, Pavilionul central

Data:      01 februarie 2013

Ora:       10.00-12.00

 

Agenda

 

10.00–10.15

Deschiderea lucrărilor

Reprezentantul  Administraţiei AGEPI

 

 

10.15–11.00

 

Rolul indicaţiilor geografice,  denumirilor de origine, specialităţilor tradiţionale garantate în promovarea produselor autohtone şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.

Raportor: Natalia Mogol, Director adjunct Departament mărci, modele şi desene industriale, AGEPI

 

Întrebări şi răspunsuri

 

11.00–11.45

 

Protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine, specialităţilor tradiţionale garantate

Raportor: Simion Leviţchi, Director Departament mărci, modele şi desene industriale, AGEPI

 

Întrebări şi răspunsuri

 

11.45–12.00

Dezbateri, schimb de opinii, concluzii

Închiderea lucrărilor seminarului

 

12.00

Pauză de cafea, oferită de AGEPI

Participarea este gratuita, în limita locurilor disponibile.

Pentru informaţii suplimentare nu ezitati să ne contactati.

Cu respect, Alina Fodea,

Specialist principal, sectia Marketing, servicii AGEPI

Telefon: +373 22 400 592

Mobil: +373 69 181 660

Programul de Atragere a Remitenţelor în Economie „PARE 1+1” constă în mobilizarea resurselor umane şi financiare ale lucrătorilor migranţi în dezvoltarea economică durabilă a Republicii Moldova prin stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.

Instruirea în cadrul Programului „PARE 1+1este direcţionată laasigurareaaccesului lucrătorilor migranţi la cunoştinţe în domeniul antreprenorial şi sporirea abilităţilor întru desfăşurarea unei activităţi antreprenoriale eficiente şi durabile. 

Programul de instruire presupune organizarea şi desfăşurarea cursurilor pe următoarele module:

  1. Înregistrarea afacerii şi aspecte legale a activităţii de antreprenoriat;
  2. Planificarea afacerii;
  3. Legislaţia muncii şi managementul resurselor umane;
  4. Contabilitatea în cadrul IMM;
  5. Managementul financiar;
  6. Marketing şi tehnici de vânzări eficiente. 

Durata de instruire în cadrul Programului constituie 50 ore academice pe parcursul a 10 zile consecutiv.

Criterii de eligibilitate a prestatorilor serviciilor de instruire:

-          existenţa personalului calificat şi experienţă în prestarea serviciilor de instruire nu mai puţin de 5 ani;

-          existenţa bazei de date de formatori calificaţi pentru modulele de instruire care le desfăşoară;

-          existenţa programelor pe modulele vizate în format Power Point, actualizate şi accesibile participanţilor;

-          asigurarea expunerii materialelor în limba de stat şi rusă, cu utilizarea tehnicii moderne şi instrumentarului didactic pentru buna desfăşurare a seminarelor (tablă, flip chart, proiector, calculatoare);

-          existenţa echipamentului tehnic pentru aranjamente logistice şi deplasare în teritoriu (la necesitate);

-          prezentarea a minimum 3 scrisori de recomandare (companii care au beneficiat de cursuri de instruire, asociaţiile de antreprenori). 

Ofertele vor conţine:

Programul detaliat al cursurilor pe modulele vizate în format Power Point;

 - Bugetul estimativ pentru o grupă de 20persoane (inclusiv costul materialelor didactice şi pauzelor de cafea);

  - Lista şi CV formatorilor implicaţi în procesul didactic.

Ofertele vor fi prezentate până la 30 ianuarie2013 la adresa Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii:

Republica Moldova, MD 2004, mun. Chişinău, str. Serghei Lazo, 48, birou 313,                                 

Pentru informaţii suplimentare sunteţi bineveniţi a contacta ODIMM prin telefon:

(022) 22 58 06 ori (022) 29 62 68 sau prin e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Programul GEA este destinat asigurării continuităţii programelor de instruire multianuală pentru sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii.

 

Scopul principal al Programului constă în sporirea nivelului de cunoştinţe a agenţilor economici întru desfăşurarea unei activităţi antreprenoriale eficiente şi durabile.

 

Programul presupune organizarea şi desfăşurarea gratuită a cursurilor de instruire pe următoarele module de instruire:

  1. Planificarea afacerii;
  2. Managementul financiar;
  3. Marketing şi tehnici eficiente de vânzare;
  4. Contabilitatea pe domenii de aplicare;
  5. Legislaţia muncii şi managementul resurselor umane;
  6. Activitatea economică externă şi relaţii vamale;
  7. Înregistrarea în calitate de plătitor de TVA şi aplicarea legislaţiei în domeniu;
  8. Achiziţiile publice şi legislaţia în domeniu.

 Durata de instruire pentru fiecare modul constituie 21 ore academice.

Criterii de eligibilitate a prestatorilor serviciilor de instruire:

-          existenţa personalului calificat şi experienţă în prestarea serviciilor de instruire nu mai puţin de 5 ani;

-          existenţa bazei de date de formatori calificaţi pentru modulele de instruire care le desfăşoară;

-          existenţa programelor pe modulele vizate în format Power Point, actualizate şi accesibile participanţilor;

-          asigurarea expunerii materialelor în limba de stat şi rusă, cu utilizarea tehnicii moderne şi instrumentarului didactic pentru buna desfăşurare a seminarelor (tablă, flip chart, proiector, calculatoare);

-          acoperire geografică pe tot teritoriul Republicii Moldova

-          existenţa echipamentului tehnic pentru aranjamente logistice şi deplasare în teritoriu;

-          prezentarea a minimum 3 scrisori de recomandare (companii care au beneficiat de cursuri de instruire, asociaţiile de antreprenori, inclusiv de la APL).

Ofertele vor conţine Programul detaliat al cursurilor, Bugetul estimativ pentru o grupă de 25 persoane (inclusiv costul materialelor didactice şi pauzelor de cafea), lista şi CV formatorilor implicaţi în procesul didactic.

Ofertele vor fi prezentate până la 28 ianuarie 2013 la adresa Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii:



Republica Moldova, MD 2004, mun. Chişinău, str. Serghei Lazo, 48, birou 310,

                                 Pentru informaţii suplimentare sunteţi bineveniţi a contacta ODIMM prin telefon:

                                     (022) 22 58 06 ori (022) 29 62 68
    sau e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Wednesday, 19 December 2012 16:39

PROGRAMUL DE DEZVOLTARE STRATEGICĂ 2013-2015

Published in Anunţuri Written by Administrator

Organizatia pentru Dezvoltarea Sectorului Intreprinderilor Mici si Mijlocii a elaborat Programul de Dezvoltare Strategica pentru anii 2013-2015 (PDS).
PDS este documentul de baza al ODIMM, de la care deriva toate actiunile Organizatiei pe parcursul urmatorilor 3 ani si ca urmare, reprezinta: (i) instrumentul de planificare / prioritizare a politicilor la nivelul Sectorului Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Republica Moldova, (ii) instrumentul de management pentru IMM si (iii) instrumentul de comunicare atat pe plan intern, cat si extern.

Friday, 21 December 2012 11:18

LA MULŢI ANI !

Published in Evenimente Written by Administrator

Stimate antreprenor,

Organizatia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici si Mijlocii

Va adreseaza sincere felicitari cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Craciun!!!

Va uram ca Noul An 2013 sa fie presarat cu realizari remarcabile, impliniri, sanatate si fericire!

                                              Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

Page 35 of 37

Partners

mec logo maib corel2 IOM-OIM
een logo
 ue procredit

MIEPO small

 

CCI


victoriabank

fincimbank logo
undp EuroCreditBank
 monitor fisc
 JCI Moldova  
UIPAC text
 entranse  COMERTBANK LOGO FON RGB
BCR

 

 

PARTENERI MEDIA


civic-md

2 logo agrobiznes
 mybusiness-banner  FERMIERUL.MD
 
 
 
 
Comprar Cialis Sin Recetadrogas forma analógica disponibles bajo la denominación común internacional. Tiene exactamente la misma estructura con las pastillas originales, pero difiere de ellas en ausencia de marca conocida .Se recomienda tomar la píldora por lo menos 30 minutos antes de la intimidad. La duración de acción varía de 8 a 12 horas Buy Pills Bupron SRFor a doctor it is important to know your health history to determine the correct dose and the possibility of appointment
Banner
Banner
Banner
Banner

NEWSLETTERS - EEN

Newsletter-1

 

Our Poll

Ce impact va avea criza economică mondială asupra afacerii DVS?

BannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBanner
PARE