Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM.

Română (România)Russian (CIS)
Banner
Banner
Banner
News

 Tehnici eficiente de vanzariCu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii, ODIMM, în cadrul Programului PARE 1+1, a organizat Atelierul de lucru „Împreună Creştem Business la PUTEREA FEMININ!", la care au participat 35 femei de afaceri, beneficiare ale Programului PARE 1+1. Evenimentul a fost unul interactiv, pe parcursul căruia au fost prezentate idei, oportunităţi şi tendinţe din perspectiva unică a femeilor din mediul de afaceri. 


În cuvântul de salut, Dna Iulia Iabanji, directorul general ODIMM, a ţinut să felicite femeile de afaceri şi a menţionat că în Republica Moldova, din păcate, numărul femeilor antreprenoare este mai mic decât cel al bărbaţilor, totodată cele care activează sunt un exemplu demn de urmat.

 

Bărbaţii sunt mai curajoşi şi sunt mereu gata să rişte, ceea ce este esenţial în afaceri. În schimb antreprenoriatul feminin se caracterizează prin stabilitate. Femeia antreprenor mereu este preocupată de colectiv,  de crearea unor condiţii sociale mai bune şi organizarea unor evenimente de promovare ", a afirmat dna Iulia Iabanji.


În cadrul atelierului de lucru, a avut loc un seminar cu tematica „Secretul vânzărilor eficiente", prezentat de dna Natalia Gudima, fondatoarea și directoarea generală a două companii, una din domeniul construcțiilor – S.R.L. Prof System, iar cealaltă în consultanță de afaceri - S.R.L. Tehnologia Succesului. Prezentarea a avut la bază analiza şi înţelegerea comportamentului uman şi a unor stări emoţionale precum fericirea, interesul, plictiseala sau furia. Cunoaşterea şi identificarea acestor stări la oamenii din jur poate soluţiona o serie de probleme organizaţionale, inclusiv selecţia personalului în cadrul întreprinderii, motivarea acestuia, dar şi abordarea corectă a clienţilor.


Madalina CretuUlterior, tânăra antreprenoare Mădălina Creţu, în vârstă de 13 ani, a făcut o scurtă prezentare a lucrărilor sale şi a demonstrat că jocul şi creativitatea dau naştere unor lucrări de excepţie. În acelaşi timp, mama Mădălinei a vorbit despre metodele de promovare a spiritului antreprenorial în rândul copiilor şi a îndemnat toate mamele să îşi susţină copii în procesul de explorare şi identificare a propriilor capacităţi. "Deşi este greu, spuneţi DA! copiilor. Când va roagă să le daţi o cutie goală, nu întrebaţi pentru ce? Spuneţi un simplu DA!", a afirmat Dna Veronica Creţu.


Evenimentul a continuat cu o surpriză culinară pregătită de organizatori, în parteneriat cu beneficiari ai Programului PARE 1+1. Într-o atmosferă de sărbătoare primăvăratică, accentuată de multitudinea de culori a lalelor oferite de dl Victor Frînea, doamnele au avut ocazia să savureze melci, crescuţi la ferma dlui Vilen Cebotari şi să deguste vinul de la Purcari.


Degustare melciMenţionăm că evenimentul a fost dedicat femeilor de afaceri, beneficiare ale Programului PARE 1+1. În perioada anilor 2010-2013, ODIMM a încheiat cumulativ contracte de finanţare nerambursabilă cu 313 de întreprinderi create şi dezvoltate din sursele financiare ale lucrătorilor migranţi, dintre care 27 % sunt înfiinţate sau administrate de femei.


ÎMPREUNĂ CREĂM VIITORUL ACASĂ!

 

Partenerii evenimentului :

  prof system  relfam  madalina cretu  casa alba  helix

 

 

 

 

 

 

business femininMiercuri, 5 martie, începând cu ora 11:30, ODIMM organizează un atelier de lucru inedit despre inspiraţie, comunicare, idei, networking şi implicare -„Împreună Creştem Business la PUTEREA FEMININ!".

 

La eveniment sunt invitate femei de afaceri, beneficiare ale Programului „PARE 1+1".

 

Atelierul de lucru se preconizează a fi unul interactiv, pe parcursul căruia se vor prezenta idei, oportunităţi şi tendinţe din perspectiva unică a femeilor din mediul de afaceri.

 

Doamnele sunt invitate să petreacă o după-amiază dedicată cunoaşterii, inspiraţiei şi ideilor de comunicare.

 

Va fi organizat un training cu tematica „Secretul vânzărilor eficiente", condus de dna Natalia Gudima, fondator al SRL „Tehnologia succesului".

 

Ulterior, tânăra antreprenoare Mădălina Creţu, în vârstă de 13 ani, va desfăşura un master class, în cadrul căruia va face o scurtă prezentare a lucrărilor sale şi va arăta cum le creează. În acelaşi timp, mama Mădălinei va vorbi despre metodele de promovare a spiritului antreprenorial în rândul copiilor.

 

Şi pentru ca să se bucure de frumuseţea şi căldura zâmbetului fiecărei doamne şi domnişoare prezente la eveniment, câţiva beneficiari ai Programului PARE 1+1 s-au oferit să fie parteneri ai evenimentului.

 

Respectiv, datorită lor se aşteaptă o după-amiază plină de bunătăţuri şi surprize culinare.

ÎMPREUNĂ CREĂM VIITORUL ACASĂ!

 

Parteneri: 

Prof System  relfam madalina cretu casa alba   helix

 

 

 

 

RIAMÎn perioada 25 – 28 februarie 2014, Reţeaua Incubatoarelor de Afaceri din Moldova (RIAM) cu suportul Entranse 2 Your Business şi Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM), au organizat pentru managerii Incubatoarelor de Afaceri un atelier de lucru, cu experţi ai organizaţiei norvegiene Proneo.


Atelierul cu tematica "Obiective, analiza intereselor, captarea ideilor" a oferit ocazia managerilor Incubatoarelor de Afaceri din Leova, Soroca, Dubăsari, Sângerei, Ştefan Vodă şi Rezina să îşi dezvolte abilităţile manageriale. De asemenea, la seminar a participat Alma Karabeg, reprezentantul organizaţiei norvegiene SIVA şi echipa Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM).


Toţi participanţii au luat cunoştinţă cu Strategia de evaluare şi modelul de afaceri Canvas, au
 realizat analiza SWOT a incubatoarelor de afaceri şi au evaluat propriile activităţi prin metoda Big Picture. A fost analizat rolul managerului incubatorului de afaceri pornind de la experienţa incubatoarelor de afaceri din Norvegia.


Managerii Incubatoarelor de Afaceri au fost împărţiţi pe echipe şi au realizat un concept al RIAM 3planului de comunicare, pornind de la analiza părţilor interesate, identificarea rolului şi gradului de influenţă şi respectiv de informare a lor. De asemenea, au învăţat cum să expună şi să formuleze corect "Viziunea - Misiunea - Valorile - Acţiunile" Incubatoarelor de Afaceri şi au identificat împreuna instrumente de colectare şi implementare a ideilor de afaceri.

 

În contextul atelierului de lucru, a avut loc şi o vizită la Incubatorul de Afaceri din Soroca, unde reprezentanţii organizaţiilor norvegiene au făcut cunoştinţă cu modul de organizare şi funcţionare a acestuia.


Pentru a dezvolta reţeaua incubatoarelor de afaceri, pe parcursul anului 2014 vor fi organizate câteva ateliere de lucru similare. Acestea vor avea loc în luna martie, septembrie, octombrie şi decembrie, iar în luna iunie se planifică o vizită la incubatoarele de afaceri din Norvegia.


RIAM 23Menţionăm că Reţeaua Incubatoarelor de Afaceri din Moldova (RIAM) a fost creată la la 16 decembrie 2013 prin asocierea Incubatoarele de Afaceri de la Ştefan Vodă, Leova, Rezina, Sângerei, Dubăsari, Soroca şi a Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM). RIAM este deschisă pentru toate Incubatoarele de Afaceri din Moldova, companiile de consultanţă în dezvoltarea sectorului IMM, donatori şi agenţii de finanţare, organizaţii din domenii aferente dezvoltării IMM din interiorul şi exteriorul Republicii Moldova precum şi pentru persoane fizice cu o vastă experienţă şi / sau interese în domeniu.

 

 

 

 

Friday, 28 February 2014 18:17

O primavara frumoasa!

Published in Evenimente Written by Stratan Marcela

1 martie fin

 

Două locații pentru crearea noilor incubatoare de afaceri, la Ocnița și Cimișlia, au fost identificate în urma propunerilor parvenite de la autoritățile publice locale. Criteriile pentru deschiderea incubatoarelor de afaceri țin de disponibilitatea unui edificiu proprietate publică, separat, cu spaţiu de producere disponibil de cel puţin 2000 m², amplasat într-o zonă cu acces ușor, cu existenţa infrastructurii aferente clădirii (conectarea obiectelor la sursa de apă, la reţeaua de canalizare, branşarea clădirilor la reţeaua de gaze, instalarea sistemului de încălzire, etc.) precum și posibilitatea cofinanţării creării incubatorului din partea consiliilor locale şi a altor structuri interesate.

Astfel, potrivit deciziei grupului de lucru creat de Ministerul Economiei, următoarele două incubatoare vor fi deschise la Ocnița și Cimișlia.

Pentru anul 2014, în bugetul de stat au fost prevăzute mijloace financiare în mărime de 15 milioane lei pentru crearea de incubatoare de afaceri noi şi dezvoltarea celor existente, care ar asigura o parte din infrastructura de susţinere a IMM-urilor, importantă dezvoltării durabile a sectorului.

La moment, se află în proces de examinare corespunderea încăperilor propuse pentru constituirea Incubatoarelor de Afaceri cu condițiile pe care acestea urmau să le întrunească conform solicitării Ministerului Economiei.

În vederea dezvoltării infrastructurii de susţinere a IMM-urilor şi viabilităţii acestora, cu suportul Uniunii Europene prin intermediul Matricei de politici pentru programul de suport sectorial  "Stimularea Economică în Zonele Rurale", pe parcursul anilor 2011- 2013 au fost create și date în exploatare 6 incubatoare de afaceri. Incubatoarele sunt constituite în localităţile subdezvoltate, unde APL a dovedit un interes sporit faţă de acestea şi a oferit localuri pentru amplasare. Acestea sunt situate în Soroca, Rezina, Sângerei, Coșnița (rn Dubăsari), Ștefan-Vodă. Leova.

În anul 2013, au demarat activităţile de constitucție a două Incubatoare de Afaceri noi, fiind semnate 2 acorduri de colaborare între ODIMM şi autorităţile publice locale din  Ceadîr-Lunga şi Nisporeni. Astfel, până la finele lunii martie 2014, urmează a fi deschis incubatorul de afaceri din Ceadîr- Lunga.

Este de menţionat, că numărul întreprinderilor incubate din cadrul incubatoarelor active constituie în total 86 de întreprinderi, care generează în total 368 locuri de muncă, având tendinţa de extindere a procesului de producere şi acordate a serviciilor, majorarea cifrei de afaceri şi generarea de locuri noi de muncă. Întreprinderile incubate sunt susţinute prin consultanţă, instruire, suport tehnic din partea partenerilor de dezvoltare.

De asemenea, menţionăm că la 16 decembrie 2013 a fost constituită Reţeaua Incubatoarelor de Afaceri din Moldova (RIAM).

mecc.gov.md

 

 

 

ODIMM, cu suportul Băncii Mondiale, va oferi noi oportunităţi de susţinere a afacerilor mici şi mijlocii

 

Misiunea Băncii Mondiale, s-a afla la Chişinău în perioada 18-27 februarie pentru a continua  discuţiile cu  autorităţile statului în vederea pregătirii finanţării Proiectului Ameliorarea Competitivităţii în Republica Moldova (PAC II). Vizita a fost condusă de către dna Melissa Rekas şi dna Uzma Khalil, lideri de echipă.

În acest context, echipa Băncii Mondiale, în coordonarea dnei Melisa Rekas, a avut o serie de întrevederi cu dna Iulia Iabanji, directorul General ODIMM şi echipa sa, cu scopul de a identifica problemele cheie cu care se confruntă Întreprinderile Mici şi Mijlocii din Republica Moldova şi de a crea noi oportunităţi de dezvoltare şi stimulare a Sectorului IMM.

 

Grupul de lucru al Băncii Mondiale a analizat împreună cu consultanţii ODIMM schema de implementare a unor granturi pentru IMM-uri, pornind de la experienţa Programului PAC I. Un alt subiect abordat a fost rolul ODIMM în consolidarea competitivităţii întreprinderilor autohtone, în calitatea sa de facilitator şi promotor al creşterii şi dezvoltării acestora. Astfel, Banca Mondială va oferi suport pentru elaborarea unei strategii de dezvoltare instituţională a ODIMM, pentru a răspunde necesităţilor companiilor locale prin dezvoltarea de servicii şi programe noi.


"Este un moment crucial pentru Sectorul IMM. Pentru a face faţă competiţiei internaţionale, micile întreprinderi trebuie să pornească din start cu un avantaj competitiv, iar cele existente să îşi dezvolte continuu capacităţile. Cu suportul Băncii Mondiale, ODIMM va oferi micilor antreprenori şi potenţialilor exportatori sprijin multilateral în procesul de iniţiere şi dezvoltarea a afacerii, contribuind la dezvoltarea durabilă a acestui sector", a afirmat Dna Iulia Iabanji.


Reiterăm că obiectivul de dezvoltare al PAC II este de a contribui la creşterea competitivității întreprinderilor din Republica Moldova, în special a întreprinderilor mici și mijlocii, prin fortificarea legăturilor cu piața de desfacere, facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung și îmbunătăţirea mediului de afaceri.



ConcursDacă eşti tânăr cu vârsta 18-35 de ani şi doreşti să iniţiezi sau să dezvolţi propria afacere, înregistrează-te la CONCURSUL NAŢIONAL DE BUSINESS PLANURI PENTRU TINERI, ediţia a X-a şi vei avea posibilitatea de a beneficia de granturi de inițiere a afacerii, vei acumula cunoştinţe în elaborarea unui plan de afaceri de succes, vei fi susținut și ghidat de către mentorii profesioniști, iar finaliştii vor avea şansa să-şi prezinte ideea și capacitățile de antreprenor, investitorilor prezenți la Gala Ideilor de Afaceri.

 

Concursul este organizat în perioada 25 februarie – 12 iunie 2014 de către Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) cu susținerea Fundației ARGIDIUS, ODIMM şi a altor partenerilor locali.

 

Scopul acestui concurs este de a susține și promova ideile tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică a țării noastre.

 

Ediția a X-cea a Concursului va avea următoarele etape:

I etapă – Lansarea concursului și înregistrarea participanților prin înregistrarea on-line a conceptelor de afacere – 25 februarie 2013- 20 martie 2014,
II etapă – Selectarea a 100 de participanți prin evaluarea conceptelor și intervievarea directă – 25 martie -13 aprilie 2014
III etapă – Cursuri de instruire on line și consultanța mentorilor pentru tinerii de la etapa a doua 14 aprilie – iunie 2014,
IV etapă – Selectarea finaliștilor în baza evaluării planurilor de afaceri elaborate și a prezentărilor orale în fața juriului profesionist – 26 mai -10 iunie 2014,
V etapă – Decernarea a 25 finaliști, care vor primi granturi pentru inițierea sau dezvoltarea afacerii, în cadrul Galei Ideilor de Afaceri - 12 iunie 2014.


Finaliştii Concursului, precum și persoanele instruite, vor beneficia de susținere consultativă și informațională post concurs timp de 12 luni. Pentru prima dată la această ediție instruirile vor fi on-line, ceea ce nu necesită deplasarea și prezența in sala pentru a învăța cum să elaborez planul de afaceri. Valoarea grantului va fi intre 150 mii și 60 mii lei.

 

Vrei să intri în Concurs? Intră pe site-ul www.cbp.antim.org, crează-ţi un cont personal şi expune-ţi ideea ta de afaceri. Tot pe website, vei găsi toată informaţia cu privire la regulament, premii şi criterii de evaluare.

 

La edițiile din 2012-2013, 41 de tineri au primit granturi în valoare de peste 170 mii EURO. Menţionăm că la Concurs au aplicat peste 2500 de persoane, din care 500 au fost selectate pentru interviu, iar la instruiri au participat peste 100 de persoane. De asemenea, absolvenții programului beneficiază de susținere continuă din partea consultanților în afaceri, care îi ajută să dezvolte afacerea și să promoveze produsele noi pe piață.

 

Detalii despre conurs la tel 022923001, mob 069891999 Aurelia Braguta - Președinte sau la adresa www.cbp.antim.org

 

Partenerii proiectului:
Sponsori: BC „Moldova Agroindbank" SA, Japan Tabaco International, ASEM, Asociația Busenisului European, ODIMM.
Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", "Экономическое обозрение", ziarul TIMPUL, ziarul ADEVĂRUL
Internet: „Simpals Garaj"

_____________________________________________________________________________
NOTĂ:
Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea şi dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativităţii tinerilor, astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

bigstock-Successful-business-woman-with-37073290BERD BAS Moldova invită doamnele care doresc să îşi dezvolte abilităţile antreprenoriale să se înscrie la cursurile de formare şi dezvoltare a abilităţilor de conducere pentru femei:

"Iniţiază-ţi propria afacere". Vezi aici detalii.

 

"Instrumente de autoevaluare. Cum să creezi un impact pozitiv (încredere în sine, asertivitate, leadership)?" Vezi aici detalii. 

Programul BERD Business Advisory Services (BAS) activează în Republica Moldova din anul 2005 și are ca scop dezvoltarea competitivităţii întreprinderilor private mici şi mijlocii (ÎMM) și creșterea pieţei serviciilor de consultanţă din Moldova. Programul oferă asistenţă financiară ÎMM-lor pentru implementarea proiectelor de consultanţă, susţinerea femeilor-antreprenori, promovarea eficienței energetice, precum şi organizarea activităţilor care au drept scop dezvoltarea capacităţilor ÎMM-lor și companiilor de consultanţă, îmbunătăţirea accesului la finanțare.


În 2012, cu sprijinul financiar din partea Guvernului Suediei, BERD BAS a lansat Iniţiativa "Femeile în Afaceri" scopul căreia este susținerea antreprenoriatului în rândul femeilor. În cadrul acestei inițiative, BAS Moldova, în parteneriat cu compania "INNOVA Management Consulting" (Bosnia şi Herţegovina) va implementa un program de instruire și de consolidare a capacităţilor femeilor antreprenoare din Republica Moldova.

 

 

 

industrializarea-tarii-clusterele-vor-accelera-acest-proces-integrand-producatorii-si-furnizorii-la-nivel-regional/big-industrializarea-tarii-clusterele-vor-accelera-acest-proces-integrand-producatorii-si-furnizorii-la-nivel-regionalReunirea eforturilor întreprinderilor industriale în clustere va permite creşterea ritmului de dezvoltare a sectorului industrial şi a contribuţiei lui la dezvoltarea economică şi socială a Republicii Moldova, va crea premise pentru dezvoltarea altor sectoare ale economiei naţionale și va contribui la promovarea efectivă a produselor şi mărcilor comerciale moldoveneşti pe pieţele externe, a  declarat viceministrul Dumitru Godoroja în cadrul Seminarului regional „Dezvoltarea clusterelor în Europa de Sud-Est", desfășurat astăzi la Chișinău în cadrul Programului Politici de cluster inteligente în Europa de Sud-Est, ClusterPolisee, finanțat de Uniunea Europeană.

 

Având obiectivul de industrializare a țării, autoritățile caută modele noi de cooperare întreprinderi pentru a depăși dificultățile cu care se confruntă acestea. Iar experienţa internaţională reflectă că asocierea în clustere duce la sporirea competitivităţii şi eficienţei întreprinderilor, stimulează inovarea şi creşte capacitatea atât a  întreprinderilor mari, cât şi a celor mici şi mijlocii, de a concura pe piețele internaționale, a precizat viceministrul Economiei.

 

Programul ClusterPolisee vizează definirea, dezvoltarea și implementarea de politici regionale de cluster, permite folosirea resurselor comune, integrarea activităţilor de-a lungul lanţului valoric global, îmbinându-se cu avantajele regiunilor competitive și cu sinergiile internaţionale. Obiectivul principal al proiectului este de a spori capacitatea de intervenţie a decidenţilor politici, de a preveni riscurile și de a anticipa schimbările, de a dezvolta o strategie de specializare inteligentă cu scopul de a îmbunătăţi activitatea clusterelor, accelerând totodată diferenţierea și schimbările structurale către o economie bazată pe cunoaștere, în care este loc pentru oricare din regiunile sud-est europene.

În cadrul seminarului au fost prezentate experiența Zonei Economice Libere Bălți, care reunește producători din industria automotive și furnizori ai acestora, programele de suport derulate de instituțiile de stat, inclusiv de Organizația pentru Dezvoltarea IMM-urilor (ODIMM), dar și recenta experiența de creare a unui cluster în baza SA Topaz. La 12 decembrie 2013, acesta a reunit 10 parteneri de cooperare industrială în cadrul clusterului ştiinţifico-tehnologic „Elcim-Moldova". Înregistrat ca organizație non-profit, acesta își propune să unească companii din sectorul tehnologiilor informaționale și software, dar și cercetători academici, și să încurajeze eforturile de creare a noilor tehnologii pentru sectorul industrial prin programe pe termen mediu și lung.

 

Amintim că Proiectul ClusterPolisee își propune să înființeze o platformă IT de colaborare, folosită ca un sistem mecanizat de învăţare pentru parteneriate, în vederea îmbunătăţirii politicilor de cluster sud-est europene. Totodată, se urmărește și creșterea valorii adăugate, rezultată din cooperarea transnaţională - toate acestea având la bază un suport online deschis și interactiv de învăţare mutuală. Proiectul va efectua analize a politicilor regionale de cluster pentru a identifica practicile de succes în vederea multiplicării acestora, dar va propune și noi politici inteligente, cu scopul de a îmbunătăţi procesarea datelor relevante.

sursa: mec.gov.md

 

 

 

Page 35 of 42

Partners

c3 LOGO EULOGO 2 IOM-OIM
een logo
 logo maib corel2

MIEPO small

 

CCI


VictoriaBank Logo Transparent

fincimbank logo
undp
 monitor fisc
 JCI Moldova  
UIPAC text
 entranse  COMERTBANK LOGO FON RGB
       Eximbank

 

 

PARTENERI MEDIA


civic-md

2 logo agrobiznes
 mybusiness-banner  FERMIERUL.MD
 
 
 
 
Comprar Cialis Sin Recetadrogas forma analógica disponibles bajo la denominación común internacional. Tiene exactamente la misma estructura con las pastillas originales, pero difiere de ellas en ausencia de marca conocida .Se recomienda tomar la píldora por lo menos 30 minutos antes de la intimidad. La duración de acción varía de 8 a 12 horas Buy Pills Bupron SRFor a doctor it is important to know your health history to determine the correct dose and the possibility of appointment
Banner
Banner
Banner

NEWSLETTERS - EEN

Newsletter-1

 

Our Poll

Ce impact va avea criza economică mondială asupra afacerii DVS?

Nici un impact - 42.4%
Pîna cînd nu, dar posibil să avem pierderi - 14.1%
Deja avem pierderi - 20%
Avem pierderi majore - 18.2%
Au scazut preturile la carburanti - 5.3%

Total votes: 170
The voting for this poll has ended on: 10 Sep 2018 - 10:05
BannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBanner
PARE