Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM.

Paterns 10 ani odimm sus

 

 

Ai nevoie de finanțare?

Programul este destinat lucrătorilor
migranţi şi/sau rudelor de gradul întâi
ai acestora care doresc să investească
în lansarea sau/şi dezvoltarea unei
afaceri proprii.

pare logo


Înscrie-te acum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ai o idee de afacere?

Programul Național de Abilitare Economică
a Tinerilor este pentru tine! 



pnaet logo

Aplică acum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ai nevoie de instruire?

Programul ,,Gestiunea Eficientă a Afacerii" 
este pentru tine!




gea logo


Aplică acum

Paterns 10 ani odimm jos
Russian (CIS)English (United Kingdom)
Comunicate de presă

În anul 2014, în cadrul Programului “PARE 1+1” a fost dat start campaniei „Beneficiile asocierii”, care şi-a propus să creeze o platformă de comunicare între antreprenorii din republică şi, implicit,  să promoveze cooperarea dintre întreprinderi.

Obiectivul general al campaniei îl reprezintă creşterea competitivităţii agenţilor economici, beneficiari ai Programului “PARE 1+1”.

În cadrul campaniei este organizată o serie de ateliere de lucru, care contribuie la îmbunătăţirea percepţiei antreprenorilor referitor la importanţa asocierii şi cooperării. Evenimentele sunt orientate spre identificarea oportunităţilor de dezvoltare a agenţilor economici, facilitarea schimbului de informaţii, dezvoltarea relaţiilor cu autorităţile publice.

În cadrul atelierelor este organizat câte un training, unde invitaţii, grupaţi pe domenii de interes, identifică posibilităţile de colaborare, analizează dificultăţile şi problemele cu care se confruntă, caută soluţii, discută despre posibilităţile de creştere a vânzărilor.

La data de 19 martie 2015, cca 30 beneficiari ai Programului “PARE 1+1” au participat la cel de al 5 work-shop din cadrul campaniei, desfășurat sub genericul „Tehnici de vânzări eficiente.  Secretele comunicării în afaceri”.

În cadrul trainingului, beneficiarii Programului, care au primit finanțare nerambursabilă pentru dezvoltare afacerilor din domenii precum apicultura, producerea produselor de patiserie și brutărie, creșterea iepurilor, struților, prepelițelor, precum și din alte sfere, au învățat cum trebuie elaborată o strategie de marketing și vânzare în cadrul întreprinderii. Concomitent, ei au aflat despre tehnicile de căutare a clienților și importanța fidelizării acestora, au elaborat scheme de identificare a canalelor de distribuție, inclusiv cele on-line. Totodată, pe parcursul atelierului de lucru s-a pus accent atât pe comunicarea cu clienții, cât și cu partenerii de afaceri, fiind evidențiate avantajele cooperării în afaceri, precum și dificultățile care pot apărea în procesul de asociere.

Evenimentul este finanțat din cadrul Programului Global Comun OIM/PNUD "Integrarea Migrației în Strategiile Naționale de Dezvoltare".

Este de menționat că, pe parcursul anilor 2014-2015 cca 100 beneficiari ai Programului au fost implicați în cadrul Campaniei “Beneficiile asocierii”, fiind, astfel, stimulată crearea parteneriatelor în afaceri şi dezvoltarea abilităţilor antreprenorilor în domeniul comunicării, promovării şi creşterii vânzărilor.

Notă: În perioada anilor 2011-2014 ODIMM a susținut, prin intermediul Programului “PARE 1+1”, crearea și dezvoltarea a cca 500 afaceri. Întreprinderile respective sunt co-finanțate din resursele obținute peste hotarele țării de muncitorii migranți moldoveni și granturile alocate din cadrul Programului.

„ÎMPREUNĂ CREĂM VIITORUL ACASĂ!

pare

 

 

Zi de Informare   COSME ODIMM 2Astăzi, 5 decembrie, Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) în parteneriat cu Ministerul Economiei, cu susținerea Proiectului UE de Asistenţă Tehnică pentru Suportul Bugetar Sectorial "Stimularea Economică în Zonele Rurale", au organizat o zi de informare dedicată Programului pentru Competitivitatea Întreprinderilor și pentru IMM (COSME).

 

La eveniment au participat dna Lilia PALII, Secretar de Stat al Ministerului Economiei; dna Speranța OLARU, Manager de Proiect, Delegaţia Uniunii Europene în Republica Moldova; dl Philip SANTENS,  Team leader, Proiectul de Asistenţă Tehnică al UE pentru Suportul Bugetar Sectorial "Stimularea Economică în Zonele Rurale"; Stephen BATSTONE, Expert COSME Programme. De asemenea, au fost invitați reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, instituțiilor de suport a sectorului IMM, donatori, organizații internaționale și mass-media.

 

La 29 septembrie, curent, Uniunea Europeană şi Republica Moldova au semnat Acordul privind participarea Republicii Moldova la Programul pentru Competitivitatea Întreprinderilor şi a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii 2014 – 2020 (COSME). Astfel, Moldova este prima țară - membră a Parteneriatului Estic ce a aderat la COSME. "Evenimentul de astăzi are drept scop principal punerea în practică a programului COSME și instrumentelor financiare ale UE disponibile. Ne-am propus să lansăm o campanie de informare a tuturor potențialilor parteneri, pentru a valorifica aceste oportunități",  a menționat Dna Iulia IABANJI, director General ODIMM, în deschiderea evenimentului.

 

Dna Lilia PALII  a menționat că "semnarea Acordului de Asociere şi Liber Schimb RM- -UE este unZi de Informare   COSME ODIMM 3 adevărat eveniment al anului 2014, prin care Moldova a demonstrat că a ales un parcurs european. Programul Uniunii Europene – COSME oferă oportunități deosebite pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova."

 

Dl Philip SANTENS, a menționat că deşi există foarte multe programe ale Uniunii Europene, programul COSME este unul din puținele programe care oferă o oportunitate unică pentru promovarea competitivității întreprinderilor oferind acces la finanțare, la instruire antreprenorială și alte facilități pentru lansarea și dezvoltarea afacerilor. „Acest program include și o schemă de finanțare ce va permite întreprinderilor să beneficieze de rate preferențiale la credite."

În cadrul evenimentului, Stephen BATSTONE, Expert COSME a făcut o introducere a Planului Strategic 2020 și a Planului de Acţiuni 2015-2017 privind implementarea programului COSME în Republica Moldova și punerea în practică a Rețelei Întreprinderilor Europene (EEN eng.).

 

Pachetul financiar pentru punerea în aplicare a programului se ridică la 2,5 miliarde EUR, din care 1,4 miliarde EUR sunt alocate instrumentelor financiare. Restul va fi alocat pentru finanțarea Enterprise Europe Network, cooperării industriale internaționale și educării în vederea dezvoltării spiritului antreprenorial.

 

ODIMM și-a asumat rolul de promotor al Programului COSME în Republica Moldova, urmând să pună la dispoziţie publicului larg informaţii detaliate despre Program şi oportunităţile de participare la apelurile de proiecte anunţate.

 

Zi de Informare   COSME ODIMM 4ODIMM dezvoltă şi implementează programe şi proiecte menite să susţină ideile viabile ale antreprenorilor care doresc să dezvolte propria afacere. ODIMM este o instituţie publică, non-profit, creată de Guvernul Republicii Moldova prin Hotărârea nr. 538 din 17.05.2007.

 

 

 

Pentru mai multe detalii:

Marcela Para, responsabil relaţii cu presa, e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza , tel.: +373 225377.

 

 

Accesaţi Aici prezentarea Expertului Stephen BATSTONE

Engleza

Română

 

 Zi de Informare   COSME ODIMM 5  Zi de Informare   COSME ODIMM

 

 

Vezi și  http://mbc.md/rom/news/economy/antreprenorii-beneficiaza-de-un-nou-program-de-finanare/

Marţi, 18 Noiembrie 2014 12:55

Un nou Incubator de Afaceri va fi deschis la Nisporeni

Publicat in rubrica Comunicate de presă Publicat de Stratan Marcela

Deschidere Incubator de Afaceri Nisporeni

La 19 noiembrie 2014, ora 12:00 în or. Nisporeni, str. Chișinăului, nr 6, va avea loc deschiderea oficială a Incubatorului de Afaceri din Nisporeni.

 

La ceremonia de deschidere vor participa dl Andrian CANDU, Viceprim-ministru, Ministrul Economiei şi E.S. dl Pirkka TAPIOLA, Şeful Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova.

 

De asemenea, sunt invitaţi reprezentanţii autorităţilor publice centrale şi locale, mediului de afaceri, reprezentanţii Uniunii Europene în RM, proiectelor internaţionale, mass-media.

 

Incubatorul de Afaceri din Nisporeni reprezintă o instituție care oferă antreprenorilor cu idei și planuri de afaceri viabile șansa de a le realiza într-un mediu potrivit. Companiile găzduite vor beneficia de spaţii de producere sau oficii la preţuri avantajoase, consultanţă şi instruire antreprenorială, suport consultativ la achiziţionarea echipamentului, costuri de administrare reduse, alte facilităţi.

 

La etapa iniţială,  Incubatorul de Afaceri din Nisporeni  va găzdui 18 întreprinderi din diferite domenii ale economiei, preponderent din domeniul prestări servicii. Capacitatea incubatorului este de circa 25- 30 companii. În rezultat se preconizează crearea a cel puțin 62 de noi locuri de muncă, dintre care 14 pentru femei.

 

Guvernul Republicii Moldova recunoaşte şi apreciază importanţa sectorului IMM drept bază pentru dezvoltarea economiei naţionale. Experienţa Uniunii Europene ne demonstrează că sectorul IMM poate avea o contribuţie substanţială la realizarea PIB-ului, crearea de noi locuri de muncă și stimularea exporturilor.

 

Incubatorul de Afaceri din Nisporeni a fost creat în baza Matricei de Politici pentru Programul de suport Sectorial ,,Stimularea Economică în Zonele Rurale", finanţat de UE, în concordanţă cu priorităţile Guvernului RM de creare a infrastructurii de suport în afaceri adecvate necesităţilor mediului de afaceri, în deosebi din zonele rurale.

 

În perioada 2011-2013 Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) cu suportul financiar al UE a creat 6 Incubatoare de Afaceri în raioanele republicii: Ștefan-Vodă, Leova, Rezina, Sângerei, Coșnița (Dubăsari), Ceadâr-Lunga. De asemenea, în decembrie 2013 a fost instituită Rețeaua Incubatoarelor de Afaceri din Moldova - RIAM.

 

Pentru reprezentanţii mass-media, va fi organizat transportul la eveniment. Pentru mai multe detalii şi confirmarea participării ne puteţi contacta la nr. de tel 079637085, serviciul de informare şi comunicare cu mass-media Ministerul Economiei. 

 

 

 

 

La 2 octombrie, curent a avut loc Conferința Internațională a IMM-urilor cu genericul  „IMM – Calea spre performanță europeană".

 

1În cadrul acesteia au participat Viceprim-ministrul, Andrian Candu, ministru al Economiei, Șeful Delegației UE în Moldova, Pirkka Tapiola, reprezentanți ai instituțiilor de stat și ai mediului de afaceri.

 

Vicepremierul, Andrian Candu a subliniat importanța sectorului IMM pentru o dezvoltare economică durabilă a țării. Acesta și-a exprimat convingerea că prin eforturile conjugate ale mediului de afaceri şi sectorului public poate  fi capitalizat potențialul productiv și creativ al IMM-urilor.

 

Este necesar ca în perioada imediat următoare, prin eforturile comune a tuturor partenerilor, să identificăm cele mai eficiente soluţii de sprijin pentru creşterea potenţialului inovator al IMM-urilor şi pentru facilitarea procesului de internaționalizare a acestora, prin găsirea celor mai bune instrumente de creditare, prin consolidarea capacității tehnologice și prin interconectarea cu structuri asociative reprezentative la nivel european”, a mai menționat Andrian Candu.

Şeful Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, Pirkka TAPIOLA, a salutat participanții în limba română şi a menţionat că această conferinţă are loc nu doar în contextul Săptămânii Europene a IMM-urilor, dar mai ales în contextul noilor oportunităţi create,  deschiderii pieţelor internaţionale, noilor programe de asistenţă şi a integrării economice dintre Uniunea Europenă şi Republica Moldova.2

 

 

 

Dezvoltarea sectorului IMM este fundamentul unei economii solide şi al unei ţări prospere. Ţările care au ales integrarea europeană au reuşit să dezvolte clasa mijlocie, fapt care a dus la creşterea economică”, a afirmat Pirkka Tapiola.

 

 

 

Dna Iulia Iabanji, Directorul General ODIMM , a menţionat că Conferința Internațională a IMM-urilor „IMM – Calea spre performanță europeană" este organizată în contextul Săptămânii Europene a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM). În Republica Moldova, iniţiativa este susţinută  anual printr-o serie de evenimente publice de amploare la Chișinău și în majoritatea centrelor raionale: mese rotunde, dezbateri publice, sesiuni şi seminare de instruire, expoziţii, precum şi alte forme de prezentări publice.

 

3În cadrul celor trei paneluri de discuţii au fost abordate o serie de subiecte precum: căile de acces la piața europeană, creșterea performanței IMM-urilor, valorificarea oportunităţilor oferite de programele de finanțare Horizon 2020  şi COSME, la care Moldova a aderat de curând. Totodată, au fost împartăşite istoriile de success ale unor companii autohtone, care au reuşit să penetreze pieţele internaţionale: Vinăria Et Cetera”, SRL „Velitextil Plus”, SRL „Făguraş de Aur” şi SRL „Benado-Prim” 

La finele conferinței a avut loc ceremonia oficială de decernare a premiilor pentru cele mai importante concursuri anuale din sectorul ÎMM: „Cel mai bun antreprenor din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii” și „IMM – Model de Responsabilitate Socială”. Obiectivul organizării acestor concursuri este de a identifica și promova inițiativele de succes și de a sublinia contribuţia antreprenorilor la creşterea gradului de bunăstare (lista învingătorilor o găsiți anexată).

 

Reamintim că, evenimentul se înscrie în seria activităţilor organizate la nivel naţional, aliniate  campaniei coordonate de Comisia Europeană - „Săptămâna Europeană a Întreprinderilor Mici şi Mijloci”, desfăşurată în peste 37 de ţări, în perioada 29 septembrie – 5 octombrie 2014. Aceasta are drept scop informarea IMM-urilor privind măsurile de sprijin oferite de UE şi autorităţile locale, regionale şi naţionale, precum şi recunoaşterea  contribuţiei antreprenorilor la creşterea gradului de bunăstare, la crearea de locuri de muncă, la ameliorarea competitivităţii şi dezvoltarea inovării.4

ODIMM este unica organizaţie publică, non-profit dedicată lansării şi dezvoltării afacerilor de succes. ODIMM contribuie la crearea oportunităţilor de afaceri pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, formarea şi amplificarea culturii şi abilităţilor antreprenoriale, facilitarea accesului IMM la resurse financiare şi informaţionale, susţinerea dezvoltării infrastructurii de suport în afaceri şi stimularea dialogului public-privat.

 

 

 

 

Lista Învingătorilor Concursului „Cel mai bun Antreprenor din Sectorul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii”

 

 

 

Lista Învingătorilor Concursului „IMM – Model de Responsabilitate Socială”

 

 

Vedeţi aici Prezentările Power Point ale Speakerilor:

CEPII_prezentare

PREZENTARE PI TRACOM rom

Raport AGEPI_Conferinta IMM


ODIMM SME week Conferinta

COVRIGI CALZI ȘI ROCHIILE NANETTY

 

Stefan_Sandic_fin1.pptm

 

Mai multe Poze pe facebook/odimm

 

parteneri

 

 

 

Sesiune FGC La 25 august a avut loc prima sesiune de analiză şi discuţii în scopul eficientizării activităţii Fondului de Garantare a Creditelor (FGC), în cadrul Proiectului Ameliorarea Competitivității II  (PAC II).

 

La întrunire au participat membrii grupului de lucru ODIMM şi experţii Business & Finance Consulting (BFC).

 

Membrii grupului de lucru au examinat noi pârghii de facilitare a accesului la finanţare pentru întreprinderile mici şi mijlocii din Republica Moldova,  prin re-modelarea produselor şi proceselor de garantare existente. În urma consultaţiilor şi discuţiilor cu băncile partenere ale FGC, experţii au formulat o serie de recomandări şi sugestii privind îmbunătăţirea Programului.

 

Proiectul PAC II este finanţat de Banca Mondială şi are drept obiectiv principal sporirea competitivității întreprinderilor autohtone, în special a IMM-urilor, prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, accesul pe noi pieţe de desfacere, perfecţionarea cadrului de reglementare a afacerilor.

 

Totodată, proiectul prevede consolidarea capacităților instituţionale ale ODIMM şi MIEPO prin dezvoltarea strategiilor , a serviciilor pentru întreprinderile locale care vor impulsiona accesul lor pe noi pieţe şi creşterea competitivităţii.

 

Sesiune FGC   Sesiune FGC   Sesiune FGC          Sesiune FGC 31

 

 

 

 

Deschiderea Incubatorului de Afaceri Ceadar-Lunga ADRIAN CANDULa 10 iulie curent, a avut loc ceremonia oficială de deschidere a Incubatorului de Afaceri din oraşul Ceadâr-Lunga (IACL).


La eveniment au participat Domnul Adrian CANDU, Viceprim-ministru, Ministrul Economiei; E.S. dl. Pirkka TAPIOLA, Şeful Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova; Domnul Mihail FORMUZAL, Başcanul Autonomiei Găgăuze; reprezentanţii autorităţilor publice locale şi ai mediului de afaceri.


"Incubatorul de Afaceri reprezintă un instrument eficient de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii la etapa de lansare a afacerii, graţie numeroaselor facilităţi oferite întreprinderilor incubate", a menţionat Iulia Iabanji, Directorul general al Organizaţiei pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM).


Deschiderea Incubatorului de Afaceri Ceadar-Lunga 3


Este al şaselea incubator de afaceri deschis la noi în ţară cu suportul financiar al UE, iar până la finele
anului programăm deschiderea a două adițional. Aceste instituții au un rol important în dezvoltarea economiilor locale
", a afirmat Ministrul Economiei, Andrian Candu.


Importanţa deschiderii Incubatorului de Afaceri în or. Ceadâr-Lunga a fost subliniată de E.S. dl. Pirkka TAPIOLA, Şeful Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova: „99% din întreprinderile din Uniunea Europeană sunt întreprinderi mici şi mijlocii. Acest fapt vorbeşte despre rolul crucial pe care îl au aceste întreprinderi în economia europeană. Susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii este esenţială pentru dezvoltarea economică."

Deschiderea Incubatorului de Afaceri Ceadar-Lunga PIRKA TAPPIOLAExperienţa Uniunii Europene demonstrează că sectorul IMM poate avea o contribuţie substanţială la realizarea PIB-ului, crearea de noi locuri de muncă, stimularea exporturilor.


Başcanul Găgăuziei, Mihail Formuzal, a îndemnat agenţii economici, dar şi tinerii care doresc să iniţieze o afacere să beneficieze de serviciile Incubatorului de Afaceri: „Toţi cei care au idei bune, au un plan de afaceri vor fi neapărat susţinuţi".


Incubatorul de Afaceri din Ceadâr-Lunga la etapă iniţială va găzdui 12 întreprinderi, din deferite sectoare ale economiei, care vor crea cel puţin 32 locuri noi de muncă. Până la finele anului curent Incubatorul are ca obiectiv de a incuba până la 22 de companii mici, care la rândul lor vor oferi cel puţin 60 locuri de muncă.


Incubatorul de Afaceri din Ceadâr-Lunga va fi membru al Reţelei Incubatoarelor de Afaceri din Republica Moldova (RIAM), alături de incubatoarele de afaceri deschise în ultimii ani în raioanele Soroca, Ştefan Vodă, Leova, Ungheni, Rezina, Sângerei şi Dubăsari.


Incubatorul de Afaceri din Ceadâr-Lunga a fost creat în baza Matricei de Politici pentru Programul de suport Sectorial ,,Stimularea Economică în Zonele Rurale", finanţat de UE, în concordanţă cu priorităţile Guvernului RM de creare a infrastructurii de suport în afaceri adecvate necesităţilor mediului de afaceri, în deosebi din zonele rurale.


Crearea Reţelei de Incubatoare de Afaceri în raioanele republicii, este una din priorităţile Guvernului RM de creare a infrastructurii de suport în afaceri adecvate necesităţilor mediului de afaceri, îndeosebi din zonele rurale.

 

  Deschiderea Incubatorului de Afaceri Ceadar-Lunga 2

Deschiderea Incubatorului de Afaceri Ceadar-Lunga 1

 

Pagina 9 din 12

PARTENERI

mec logo maib corel2 IOM-OIM
een logo
 ue procredit

MIEPO small

 

CCI


victoriabank

fincimbank logo
undp EuroCreditBank
 monitor fisc
 JCI Moldova  
UIPAC text
 entranse  COMERTBANK LOGO FON RGB
BCR

 

 

PARTENERI MEDIA


civic-md

2 logo agrobiznes
 mybusiness-banner  FERMIERUL.MD
 
 
 
 
Comprar Cialis Sin Recetadrogas forma analógica disponibles bajo la denominación común internacional. Tiene exactamente la misma estructura con las pastillas originales, pero difiere de ellas en ausencia de marca conocida .Se recomienda tomar la píldora por lo menos 30 minutos antes de la intimidad. La duración de acción varía de 8 a 12 horas Buy Pills Bupron SRFor a doctor it is important to know your health history to determine the correct dose and the possibility of appointment
Banner
Banner
Banner

NEWSLETTERS - EEN

Newsletter-1

 

BannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBanner
PARE