Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului IMM.

Paterns 10 ani odimm sus

 

 

Ai nevoie de finanțare?

Programul este destinat lucrătorilor
migranţi şi/sau rudelor de gradul întâi
ai acestora care doresc să investească
în lansarea sau/şi dezvoltarea unei
afaceri proprii.

pare logo


Înscrie-te acum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ai o idee de afacere?

Programul Național de Abilitare Economică
a Tinerilor este pentru tine! 



pnaet logo

Aplică acum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ai nevoie de instruire?

Programul ,,Gestiunea Eficientă a Afacerii" 
este pentru tine!




gea logo


Aplică acum

Paterns 10 ani odimm jos
Russian (CIS)English (United Kingdom)
Banner
Banner
Noutăţi şi Evenimente

DSC 0004

Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) a semnat astăzi contacte de finanțare nerambursabilă cu 44 de beneficiari ai Proiectului PARE 1+1. Suma totală a grantului este de 8,42 mil.lei, care va contribui la atragerea în economie a 24,34 mil. lei. Potrivit estimărilor, prin implementarea acestor proiecte investiționale vor fi deschise 131 noi locuri de muncă, dintre care 52 pentru femei.

Antreprenorii beneficiari ai Proiectului PARE 1+1 provin din 21 raioane ale republicii. Din totalul de 44 de întreprinderi, 6 își desfășoară activitatea în mun. Chișinău, iar 38 activează în mediul rural.

Semnatarii contractelor urmează să contribuie cu partea lor de investiție, conform regulii 1+1 din banii câștigați în 15 state: Italia, Rusia, Germania, SUA , Spania, Marea Britanie, Australia, Israel, Franța, Malta, Noua Zeelandă, România, Portugalia, Suedia și Thailanda.

Din numărul total de companii solicitante de finanţare nerambursabilă, 68 % își desfășoară activitatea în agricultură, 23% activează în domeniul prestării serviciilor și 9 la sută din beneficiari vor activa în domeniul industriei prelucrătoare.

De la începutul anului curent, ODIMM a semnat 70 de contracte de finanțare nerambursabilă în sumă de 14 mln. lei.DSC 0017

Programul PARE 1+1 are drept scop mobilizarea resurselor umane şi financiare ale lucrătorilor emigranți moldoveni în dezvoltarea economică durabilă a Republicii Moldova prin stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii de către lucrătorii migranţi şi beneficiarii de remitențe. Programul activează în baza regulii „1+1”, astfel încât fiecare leu investit din remitențe va fi suplinit cu un leu în forma de grant din cadrul Programului. Beneficiarii de granturi pot fi lucrători emigranți, cetățeni ai Republicii Moldova şi beneficiari de remitențe, rude de gradul I.

 

 

 

Vineri, 11 August 2017 08:27

Cuantumul maxim pentru beneficiarii PARE 1+1 a fost majorat

Publicat in rubrica Comunicate de presă Publicat de Administrator

PARE

Guvernul a aprobat hotărârea privind majorarea cuantumului maxim al finanțării nerambursabile alocate din contul Programului ”PARE 1+1” de la 200 mii lei la 250 mii lei.

Prezentând proiectul Hotărârii de Guvern, viceprim-ministrul, Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii, a menționat că majorarea plafonului finanțării nerambursabile a fost recomandat în Studiul privind eficientizarea Programului ”PARE 1+1”, elaborat de către experții Uniunii Europene în cadrul suportului oferit de DCFTA. ”Programul de Atragere a Remitențelor în Economie „PARE 1+1” se bucură de un interes sporit în rândul migranților şi rudelor acestora, fapt care determină creșterea constantă a numărului de persoane interesate de a se reîntoarce acasă ori de a investi remitențele în crearea şi dezvoltarea unei afaceri proprii”, a accentuat ministrul Octavian Calmîc.

Analizele experților indică că la un leu obținut sub formă de finanțare nerambursabilă se investesc 3 lei în dezvoltarea afacerii. Conform datelor Organizației pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, pe parcursul anului 2016 au fost finanțate 346 de proiecte în sumă totală de 66,97 milioane lei, ceea ce va favoriza investiții în economia națională de 248,5 milioane lei.

logo-bwaOrganizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) a demarat campania de promovare a Proiectului „Business Academy for Women” (BAW), destinată femeilor antreprenoare din toate regiunile țării. Prima sesiune de informare s-a desfășurat la Incubatorul de Afaceri din or. Cimișlia, unde 30 de femei de afaceri au fost familiarizate cu beneficiile instruirii oferite de Proiectul „Business Academy for Women” (BAW) privind sporirea abilităților manageriale ale antreprenoarelor.
 
Scopul acestei inițiative este de a dezvolta cultura antreprenorială în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, de a sprijini dezvoltarea afacerilor în contextual problemelor legate de gestiunea unei întreprinderi și sporirea competitivității ei pe plan național și internațional.
În cadrul prezentării generale a Proiectului BAW, femeile de afaceri au fost informate despre necesitățile de dezvoltare antreprenorială, identificate în urma efectuării analizei situației curente a femeilor de afaceri din Republica Moldova, inclusiv din regiunile Transnistria și UTA Găgăuzia.
 
Totodată, femeilor antreprenoare li s-a adus la cunoștință oportunitățile oferite de către Proiectul BAW, de sporire a abilităților manageriale, obținerea de noi competențe profesionale, posibilitățile de export cu Uniunea Europeană în cadrul Acordului DCFTA, precum și obținerea unui grant destinat dezvoltării capacităților de producere a întreprinderii, introducerii elementelor inovative în produsele și serviciile prestate.
 
Tatiana Batușchina, președinte al Centrului Internațional pentru Promovarea Femeilor în Business (ICAWB), partener ODIMM în cadrul Proiectului, a realizat o scurtă retrospectivă a modulelor de instruire, și beneficiile obținute de către antreprenoare în urma participării la sesiunile de instruire, precum și valoarea adăugată care o pot aduce  ulterior antreprenoarele în regiunile lor implementând în practică cunoștințele obținute.
 
”Este important de a avea o viziune clară despre domeniul în care activezi, să îți cunoști capacitățile proprii și ale afacerii, să deții informație despre situația pe piață și tendințele moderne și competitive de lucru care vor permite o dezvoltare sigură a întreprinderii în condițiile de concurență”, a subliniat Tatiana  Batușchina.
 
Evenimentul de informare s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri în cadrul căreia majoritatea participantelor s-au arătat dispuse să se înscrie la Proiectul BAW.
 
Campania de informare despre beneficiile oferite de către Proiectul BAW va fi organizată prin intermediul Rețelei Incubatoarelor de Afaceri din Moldova (RIAM), în toate cele 10 unități de pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Înregistrarea participantelor la program se face on-line accesând site-ul www.baw.odimm.md
 
Proiectul ”Business Academy for Women” este finanțat de către Uniunea Europeană, implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) în parteneriat cu Centrul Internațional pentru Promovarea Femeilor în Business (ICAWB). BAW a fost inițiat în luna februarie curent și are o continuitate de 18 luni. În cadrul proiectului vor fi instruite cu titlu gratuit circa 300 de femei de afaceri din Republica Moldova cum să-și eficientizeze modelul de business şi să își orienteze companiile pe care le gestionează către export. La finele instruirii, vor fi selectate 10 femei antreprenori  care vor beneficia de granturi a câte 6 mii euro pentru implementarea proiectelor. 
logo-bwaОрганизация по развитию сектора малого и среднего предпринимательства (ODIMM) начала рекламную кампанию проекта «Академия бизнеса для женщин» („Business Academy for Women”, BAW), направленного на поддержку женщин - предпринимателей во всех регионах Молдовы. Первая информационная сессия была проведена в бизнес - инкубаторе города Чимишлия, где 30 женщин - менеджеров были ознакомлены с преимуществами обучения, предоставляемыми BAW для повышения управленческих навыков предпринимателей.
 
Целью этой инициативы является развитие культуры предпринимательства среди женщин-менеджеров малого и среднего бизнеса для поддержки развития бизнеса в контексте проблем управления предприятием и повышения их конкурентоспособности на национальном и международном уровнях.
 
Во время презентации проекта BAW деловые женщины были проинформированы о потребностях развития бизнеса, выявленных после анализа текущего положения женщин-предпринимателей в Молдове, в том числе Приднестровье и Гагаузии.
Также женщины, работающие в бизнесе, были осведомлены о возможностях, предлагаемых проектом BAW в повышении управленческих навыков, профессиональном росте, возможностях для экспорта в Европейский Союз в рамках DCFTA, в том числе и за счет возможного гранта на развитие производственных возможностей предприятия и внедрение инновационных элементов в продуктах и услугах.
 
Татьяна Батушкина, президент Международного центра по продвижению женщин в бизнес (ICAWB), партнера ODIMM в реализации данного проекта, провела краткий обзор учебных модулей, а также преимуществ, которых могут достичь предприниматели, участвующие в тренингах. Полученную на семинарах добавленную стоимость они впоследствии смогут принести в свои регионы, реализовав на практике полученные знания.
 
«Очень важно иметь четкое представление об отрасли, в которой вы работаете, знать ваши собственные возможности и владеть информацией о ситуации на рынке и современных тенденциях. Это поможет безопасному развитию предприятия в условиях конкуренции», - подчеркнула Татьяна Батушкина.
 
Информационная сессия завершилась блоком вопросов и ответов, в ходе которого большинство участниц высказали свою готовность присоединиться к проекту BAW.
 
Информационная кампания о преимуществах проекта  BAW будет проводиться через сеть бизнес - инкубаторов Молдовы (RIAM), во всех 10 ее подразделениях по всей территории Республики Молдова. Регистрация участниц программы возможна в режиме онлайн на сайте baw.odimm.md.
 
Проект «Академия бизнеса для женщин» финансируется Европейским Союзом и реализуется Организацией по развитию сектора  малого и среднего предпринимательства (ODIMM) в партнерстве с Международным центром по продвижению женщин в бизнес (ICAWB). BAW была начата в феврале этого года и будет продолжаться в течение 18 месяцев. Проект бесплатно обучит около 300 деловых женщин Молдовы тому, как повысить эффективность применяемой бизнес - модели и сориентировать свою компанию для выхода на внешние рынки. В конце обучения будет отобрано 10 женщин-предпринимателей, которые получат гранты в размере 6000 евро каждая для реализации представленных проектов.
Prima casaCabinetul de miniștri a aprobat, în cadrul ședinței din 26 iulie 2017, conceptul Programului de stat „Prima casă”. Documentul vine să faciliteze accesul persoanelor fizice, în special a tinerelor familii, la creditele ipotecare, prin garantarea parțială a acestora de către stat. Garanțiile în numele statului vor fi emise de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), potrivit unui comunicat al Direcției de comunicare și protocol a Guvernului.
 
Prin intermediul programului vor putea fi achiziționate apartamente și case de locuit pe teritoriul Republicii Moldova care au fost finalizate și date în exploatare până la depunerea cererii. Prețul acestora trebuie să nu depășească un milion de lei, iar rata inițială achitată de beneficiar este de 10% din preț.
 
Creditul va fi acordat de băncile comerciale pe un termen de maxim 25 de ani, în lei moldovenești. Rata dobânzii acestuia va fi compusă din rata medie ponderată a dobânzilor la depozitele cu termenul de la 6 până la 12 luni, comunicată de Banca Națională a Moldovei, o marjă de până la 3% și un comision de garantare de 0,5% anual din soldul garanției de stat. Plata lunară achitată de beneficiar nu va depăși 50% din veniturile oficiale salariale nete ale familiei, iar statul va garanta 50% din credit.
 
În cadrul programului „Prima casă”, cu suportul statului, își vor putea  cumpăra o primă locuinţă cetățenii Republicii Moldova, cu vârsta de până la 45 de ani, care sunt angajați în câmpul muncii și au venituri oficiale. De asemenea, beneficiarii nu trebuie să dețină în proprietate o locuință sau să aibă credite ipotecare nestinse.
 
Beneficiarii nu vor putea înstrăina locuința achiziționată în primii cinci ani de la dobândire, cu excepția cazului de achitare deplină a datoriei pe credit. Ulterior – cu acordul ODIMM si al băncii care a acordat creditul.
Timp de 8 ani ODIMM împreună cu partenerii autohtoni realizează Concursul Național „IMM – model de responsabilitate socială corporativă”.  Scopul principal al concursului este promovarea conceptului de RSC și motivarea întreprinzătorilor autohtoni pentru implicarea activă în realizarea acțiunilor de responsabilitate socială pe patru principii strategice precum: responsabilitatea față de angajați, mediu, piață și comunitate.
 
Întru determinarea gradului de percepere de către antreprenori a necesității activităților de RSC, și a disponibilității de a se implica activ în realizarea acestora la nivel local, în perioada lunii iulie 2017 ODIMM a organizat o cercetare on-line.
Principalele constatări identificate în rezultatul studiului:
 
1. Pentru 92% din antreprenorii chestionați, conceptul de RSC este unul cunoscut la nivel general, însă doar 33% dintre aceștia realizează activități în domeniul respectiv. Conform rezultatelor studiului, preocuparea pentru aceste activități nu depinde nici de  forma organizatorico-juridicănică de domeniile de activitate ale întreprinderii. Cel mai important factor motivator îl reprezintă, conform analizei,  dorința antreprenorului și deschiderea acestuia pentru astfel de acțiuni.
 
Ponderea întreprinzătorilor preocupați pentru activități de RSC și forma organizatorico-juridică
1
 
2. Realizarea activităților de RSC se poate face prin diverse metode. Printre cele mai eficiente pentru Republica Moldova, antreprenorii au indicat că ar fi ajutorul direct și activitatea de voluntariat.
 
Cele mai eficiente metode de realizare a acțiunilor de responsabilitate socială pentru RM (număr de răspunsuri) 
 2a
 
Totodată,cele mai frecvente activități realizate de către antreprenori în domeniul RSC s-au constatat a fi suport la dezvoltarea comunității și activitățile pentru angajații întreprinderilor, ambele activități încadrându-se în grupa metodelor directe de suport.
 
Activitățile de RSC realizate de către antreprenorii intervievați (număr de răspunsuri)
 3
 
3. Vârsta antreprenorului cât și durata de activitate a întreprinderii influențează predispunerea spre realizarea activităților de RSC. Conform rezultatelor studiului 50% din întreprinzătorii cu vârsta de peste 45 de ani au menționat că realizează activități de RSC versus 21% din cei cu vârsta cuprinsă între  18-44 de ani. De asemenea, companiile care au o vârstă de până la 5 ani desfășoară într-o măsurămai mică activități de RSC – doar 18%, însă în companiile care activează pe piață mai  mult de 5 ani acest indicator se ridică până la 65 %. Este o situație obiectivă deoarece în primii ani de viață întreprinderea își concentrează eforturile pe găsirea nișei pe piață și întărirea pozițiilor sale  în raport cu competitorii. 
4. Mărimea companiei după numărul de angajați are o influență sporită asupra deciziei de a realiza sau nu activități de RSC. Astfel întreprinderile mici sunt mai active în realizarea acestor activități comparativ  cu micro întreprinderile intervievate. Această situație indică clar că activitățile de RSC necesită disponibilitatea de resurse financiare, ceea ce în cadrul micro întreprinderilor este mai dificil de a identifica;
5. Cele mai frecvente motive, după părerea respondenților,  care fac ca companiile din Republica Moldova să nu poată sau să nu dorească să realizeze activități RSC sunt – ”Lipsa fondurilor necesare”- 40,2% din răspunsuri și ”Lipsa de cunoștințe în domeniu RSC” - 19,4 % din răspunsuri. Un procent foarte mic de respondenți consideră că activitatea de RSC nu este eficientă - doar 3% .
6. În același timp antreprenorii sunt conștienți că realizarea activităților de RSC reprezintă acțiuni importante pentru dezvoltarea durabilă a companiei fiind influențate de un spectru variat de factori dependenți și independenți.
 
Factori care influențează   realizarea acțiunilor de responsabilitate socială corporativă? (Numărul de răspunsuri)
 4
 
7. Printre cele mai recunoscute și active companii din RM în domeniul activităților de RSC antreprenorii au menționat  Orange, Moldcell,  Coca-Cola, Gaz Natural Fenosa, Moldova Agroindbank, Efes Vitanta Moldova Brewery. Toate sunt companii mari, preponderent cu capital străin și cu o cultură de durată în domeniul activităților de RSC. Cu regret nu au fost identificate de către respondenți IMM autohtone care sunt active în acest domeniu. 
 
În concluzie: 
Rezultatele studiului vin să confirme rolul și importanța activităților de responsabilitate socială corporativă atât pentru dezvoltarea durabilă a întreprinderii cât și pentru comunitate;
Deși este un concept cunoscut, ponderea întreprinderilor mici și mijlocii preocupate de activitățile de RSC rămâne a fi una destul de mică din mai multe motive;
Lipsa dependențelor dintre  perioada și  domeniile de activitate a companiei, cu realizarea acțiunilor de RSC confirmă că principalul factor motivator îl reprezintă personalitatea antreprenorului și dorința de lui de a fi activ în acest domeniu;
Nivelul redus de cunoaștere a metodelor și acțiunilor de RSC de către antreprenori confirmă necesitatea realizării în continuare a concursului inițiat de ODIMM  „IMM – model de responsabilitate socială corporativă”. Prin intermediul acestui instrument ODIMM va continua promovarea bunelor practici și sporirea nivelului de cunoaștere de către părțile interesate (antreprenori, APL, societatea civilă etc.) a conceptului de RSC și implicarea activă în acțiunile specifice.
 
Demografia participanților la studiu
La studiu au participat 64 de antreprenori, inclusiv 41% femei.
Distribuția antreprenorilor după vârstă(%)
 5
 
Distribuția conform poziției în întreprindere a respondenților(%)
 6
 
Distribuția după numărul angajaților(%)
 7
 
Distribuția după domeniile de activitate(număr)
 8
 
Autor: Stihi Liudmila,
Dr., șef direcție Analiză, Instruire, Inovare din cadrul ODIMM
Pagina 2 din 52

PARTENERI

mec logo maib corel2 IOM-OIM
een logo
 ue procredit

MIEPO small

 

CCI


victoriabank

fincimbank logo
undp EuroCreditBank
 monitor fisc
 JCI Moldova  
UIPAC text
 entranse  COMERTBANK LOGO FON RGB
BCR

 

 

PARTENERI MEDIA


civic-md

2 logo agrobiznes
 mybusiness-banner  FERMIERUL.MD
 
 
 
 
Comprar Cialis Sin Recetadrogas forma analógica disponibles bajo la denominación común internacional. Tiene exactamente la misma estructura con las pastillas originales, pero difiere de ellas en ausencia de marca conocida .Se recomienda tomar la píldora por lo menos 30 minutos antes de la intimidad. La duración de acción varía de 8 a 12 horas Buy Pills Bupron SRFor a doctor it is important to know your health history to determine the correct dose and the possibility of appointment
Banner
Banner
Banner

NEWSLETTERS - EEN

Newsletter-1

 

Sondaj

Cum apreciaţi aportul ODIMM în dezvoltarea activităţii antreprenoriale in RM?

BannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBannerBanner
PARE